Tankar om ingenting egentligen

Nu när Tingeling är kastrerad känns det som att jag ska hålla lite extra koll på henne i början då de har lätt att gå upp i vikt. Dock ingenting jag märkt av hittills. Jag tycker hon blivit "bening" sen operationen, man känner revbenen tydligare och det är oftast det man går på för att kolla konditionen. Så jag vägde henne helt enkelt när jag ändå vägde mig själv. Hon väger 3,3 kilo, jag vet inte om det är mycket eller lite om jag ska vara ärlig. Men hon äter bra, hon är ofta hungrig när hon får mat på morgonen men hon överäter inte, hon verkar bli mätt ganska snabbt och den uppmätta maten är sällan slut. Men just nu får hon ju mat för inomhus katter som tror inte att jag bör ändra till foder för katter som är kastrerade än. För övrigt var hon inte så förjust i smakproven vi fick av veterinären.

Det börjar bli kallt nu också. Så jag ska väl fixa till mig lite sen gå ner i källaren och hämta upp lite varmare kläder. Det är lite väl kallt för höstjackan nu. Dessutom måste jag finna ett sätta att överleva till mitten eller slutet av november innan jag kan köpa vinterjacka eftersom jag då beräknar att vara klar med dieten. Är lite svårt nu när jag inte ens är halvvägs och inte har någon aning om vilken storlek som kommer vara bäst!

Avslutar detta inlägg med min absoluta favoritlåt just nu: Nause - Made of

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0