Fredag igen då

Jag roar mig med att erm... ja vad gör jag egentligen? Har städat badrummet då det blir en del kattsand där som sedan geggar till sig och fastnar på golvet när det blir blött. Passade på att dammsuga hallen och köket också. Rummet orkade jag inte för det är så mycket grejer nu när Gabi också bor här haha. Ska väl vika ihop hennes säng iallafall men dit har jag inte kommit.

Har lyckats söka 1 jobb idag iallafall som jag kände lät riktigt roligt. Det var dessutom inte världens process att skicka iväg ansökan och det gillar jag. Annars då? Jo det kom ut 2 jobb igår och 2 idag vilka jag ändå inte kan söka pga behörighetskrav. Finns ett djurvårdarjobb på SLU, där jag hade praktik för typ 5 år sedan och lite till. Men jag VILL INTE söka dit, finns en anledning till att jag utbildade mig till något helt annat!

Kommer nog inte blogga något mer idag av anledningen till att Emelie och Elin kommer hit. De ska ha tacoskväll med Gabi. Det är lite jobbigt faktiskt! Att Gabi lagar mat stör inte eller att folk kommer hit när vi ser på film och har snacks med sig. Men jag ska erkänna att det känns jävligt jobbigt när de tre ska laga mat tillsammans och äta och ha trevligt här hos mig. Det är lite mer känsligt med mat och flera personer inblandat än snacks. Jag får helt enkelt försöka hålla masken (och gå ifrån köket) eftersom vi ska se fotbollen och Idol tillsammans. Ibland är det tufft att välja diet och att bli smal istället för att "go with the flow".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0