Redo för advent

Idag har jag städat och putsa massor i min lägenhet. Det är så rent och fint att jag nästan vill gråta. Okej så "illa" är det inte haha. Sen var det ju dags att göra fint för advent och jul, det var lite roligare. Det blev pricket över i:et när jag satte upp nya gardiner både i rummet och i köket. Ja jävlar var jag och Anna har strykit gardiner idag haha. Sen blev det en ny vaxduk på köksbordet och spislock på spisen. Bytte även mattor på golvet, fick ju ett par vinröda av mormor förut. Ställde även upp min lilla julgran, I know lite tidigt. Kanske tar bort den igen så länge men ville testa hur det blev.

Det blev en liten paus innan strykandet då jag var och kollade på en lägenhet. Den var väl fin och fräsch och hade ett bra lägen men köket var väldigt litet, mindre än det jag har nu. Sen var det kanske inte så attraktivt i slutändan att betala 5900 kr i månaden för en 2a på 55 kvadrat, speciellt inte när det tillkommer el och vattenräkning samt att man får betala 20 kr/timmen i tvättstugan. Tror inte att jag kommer att tacka ja till den iallafall. Ritningen såg bättre ut än vad verkligheten var. Står ju i kö på en 3a i Eriksberg också med en hyra på 5000 kr.

Har precis varit hos farfar och hämtat det sista till köket iallafall, fick både en ljusstake och en julstjärna att ställa i fönstret. Valde dock endast att använda stjärnan då jag redan hade en större ljusstake att ha i rummet. Blev så fint så, jag är jättenöjd!

Före:



Efter:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0