Marmeladgodis

Min present till mamma blev hemmagjort marmeladgodis. Gjorde det och pysslade igårkväll före och efter grejandet med svampen. Det var faktiskt inte så krångligt. Mamma är en av de få jag känner som gillar marmeladgodis så blev bra. Dock blev det inte riktigt som jag tänkt det. Enligt receptet ska man använda en påse frukpektin men det finns inte på påse längre så tog på flaska. Dock hade jag ingen aning om måtten så fick ju testa och hoppas att det fungerade. Tyvärr så fanns det ingenting beskrivet om vad jämförelsen mellan påse och flaska. Det blev godis till att börja med, jättefint. Men sen blev det rinnigt och stelnade inte alls. Så fick ta med det som fanns. Det gick iallafall att äta och mamma tyckte det var gott. Så ska maila personen som skrivit ner receptet i boken och försöka få lite hjälp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0