Behöver vi maskiner hemma till allt?

Satt och kollade runt lite på netonnet tidigare och insåg hur mycket köksprylar det faktiskt finns. Mena glassmaskin hemma är en av de senaste sakerna, något som jag också vill ha pga att man då kan blanda sin glass med den smak man vill och så slipper man alla tillsatser. Sen finns det ju popcornmaskiner, jag hade en men den är död, använde den inte ofta då man lika gärna kan göra i kastrull eller i micron.

Men det roliga som jag faktiskt hittade idag gjorde mig lite förbryllad. Vill vi verkligen att allt ska gå så fort att man inte längre kan göra på det gamla hederliga sättet? Det jag tänker på är dessa två produkter:

Donutmaker, hur ofta äter man donuts egentligen? Tydligen tyckte någon tillräckligt ofta för att göra en maskin som gör små donuts på kort tid. För mig är donuts lite sånt som hört till att gå på en mysig marknad och inte göra hemma bara sådär.

Muffinsmaker, Gör 6 muffins på 6 minuter. Är det jobbigt att göra vanliga muffins? Blev väldigt sugen på att göra muffins nu hahaha. Kommer ihåg när jag skulle vara lite rolig och ha på födelsedagsfika på låg- eller kanske mellanstadiet. Då hade jag karamellfärg i mina muffins så ena smeten hade rosa och andra gröna hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0