Idag har jag lärt mig att...

... om man ska använda sig av texter från ämnesområden man inte vet något om bör man läsa på mera. Använde mig av en juridisk studie i min tidigare forskning i uppsatsen och det fanns två förkortningar där som jag inte kände för att reflektera kring då juridik inte är min grej direkt. Så skrev av förkortningarna rakt av i min text utan att riktigt veta vad de stod för. Självklart tyckte min handledare att jag skulle förklara vad de stod för. Mindre kul för mig eftersom jag inte hade något aning. Så fick sätta mig och googla på RF och EKMR. Kanske är bara jag som inte vet vad de står för? I vilket fall som helst står RF för regeringsformen vilken är Sveriges främsta grundlag tydligen och EKMR kan man fan inte ens gissa sig till. Det står nämligen för "Lagen om den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna". Rabbla det i sömnen om ni kan.

Så nu känner jag mig lite smartare iaf och har lärt mig att inte ge mig in på sånt jag inte förstår mig på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0