Det borde ge karma!

Om man nu tror på karma dvs. Nu är jag hemma i Uppsala och det blev ju inte direkt lugnt. Först på vägen hem så vart det signalfel mellan Dingtuna och Västerås så tåget var försenat. Vilket resulterade i att jag missade bussen i Enköping med 2 minuter. Då tycker man att bussen borde kunna vänta lite om det inte är mer än så men icke. Så jag hade 30 minuter att döda innan nästa buss skulle gå så passade på att gå på toa på stationen. När jag kommer ut från toa står där en liten söt tant och ber mig vakta dörren medan hon går på toa eftersom hon var rädd att bli inlåst och det gjorde jag. Sen när hon kom ut så pratade hon och pratade. Tills sist kollade jag på klockan och oj vi måste springa till bussen, vi hinner precis ut från stationshuset när bussen går. Shit jag har missat ännu en buss och fick sen stå i 30 minuter till. Tanten bad om ursäkt säkert 100 gånger för att hon gjort så att jag missat bussen men jag sa att det var lugnt då jag inte hade någon tid att passa. Men klart man vill ju komma hem någon gång. Om inte så måste det ju ge lite karma att jag hjälpte henne även om jag missade bussen och jag var inte arg över det. Sen kom jag iaf hem och blev hämtad av mormor på stationen. Vi åkte och käkade lunch innan jag fick assistera henne i provrummet på Kappahl.

Blev inget kolla på lägenheten idag eftersom han som bor där nu ligger i feber så ska komma förbi en snabbis imorgon istället. Det blir säkert bra. Efter att ha pratat med mamma och mormor känns det lite bättre angående lägenheten men ändå inte helt bra. Ja jag vet fortfarande inte vad jag ska göra samtidigt som jag inte vill bo hemma i över två månader. Det går bara inte! Har man flyttat hemifrån går det inte att flytta hem igen.

Och angående melodifestivalen igår så antar jag väl att det var rätt låt som vann. Fortfarande inte min favorit men den kanske funkar i Europa. Nu ska jag lägga mig och vila innan jag ska gå till pappa och käka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0