Jag hatar SJ

Jag borde kanske inte skylla på SJ för det gör jag. Det är de som i slutändan skiter till alltihop men Enköpings station är också idioter! Det börjar med att det varit en bilolycka på vägen mellan Uppsala och Enköping där jag måste byta till tåg mot Örebro. Det gjorde att trafiken i båda riktningarna stod still och det går inte heller att göra något åt. Det gjorde att min buss var 40 minuter sen och redan där visste jag ju att jag skulle missa mitt tåg och skulle få stå ute och frysa häcken av mig. När jag kommer fram till Enköping inser jag att tåget till Örebro inte går förren 22.46 Jahaa vad lyckat om 2,5 timme. Jättekul att stå UTE och vänta så länge. Jag ringer då till SJs kundtjänst för att fråga dem om hur jag ska göra och förklarar situationen. Uppenbarligen så har inte UL rapporterat in att bussen varit sent men hon litar ändå på mina ord och säger att jag ska prata med konduktören på tåget som precis ska gå till Västerås om jag ändå kan hänga med så den stationen har öppet till halv 11 iaf. Jag fick åka med även om han nog inte förstod min förklaring då den blev ganska lång.

så nu sitter jag här på Västerås tågstation och väntar på mitt tåg som ska gå 23.02 (om det är i tid). Har jag otur blir jag utkastad 22.30 och får stå ute i 30 minuter och frysa häcken av mig. Jag ska på något övertygande sätt få konduktören att låta mig åka på samma biljett som jag har betalat så jag slipper köpa en ny. Jag ska inte behöva göra det men vem vet vilket humör han är på. Sen fick jag den trevliga nyheten om att sista bussarna från stan i Örebro går halv 12 vilket innebär att jag antingen får gå hem eller så får jag betala 100 spänn för att åka taxi. Det här är inte alls min dag. Till råga på det så ska jag upp tidigt imorgon och göra seminarieuppgift med Lina och Nina. Jo jag känner att jag kommer vara väldigt levande!


Uppdate:
Till råga på allt höll mannen som städar stationen precis på att köra över mig med golvmaskinen. Hade han väntat lite hade jag kunna flytta på mig så han kunnat ta den biten där jag satt men nej nej. För all del kör på bara, du kommer iaf hem ordentligt när du slutar! För att göra det hela ännu värre så sitter det ett väldigt ungt (fjortis) par mitt emot mig och grovhänglar och det har de gjort i kanske 20 minuter nu. GET A ROOM!!! Hu hu nu vill jag hem till mig säng, något som känner för att komma och hämta mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0