Piiinsamt

Jag hade ju opponering på min c-uppsats i torsdags. Och satt därför igår och grejade med uppsatsen, mest det som jag fått som feed-back av opponenterna faktiskt för de kom med bra åsikter på saker som jag hade glömt eller missat. Tog dessutom tag i lite av de kompletteringarna examinatorn gav mig. Men jag har mest suttit idag och verkligen gått igenom analyses som var snurrig och oklar. Men JISSES var jag använt "man" hela tiden. Det ska inte finnas några man när man skriver uppsatser om man inte talar om en man förstås. Ja ni ser ju hur denna meningen blev, hur ska jag skriva annars liksom? Att använda "man" är verkligen talspråk där folk tar för givet att det vet vem den man talar om är men inte i en uppsats där ska det vara "man-fritt". Så jag förstår att det var snurrigt i analysen. Pinsamt dessutom att jag trots korrekturläsning missat alla dessa man.

Kan ta ett exempel på en mening som visar varför det kan bli krångligt: "Det citatet säger är att när man skulle rekrytera en ny medarbetare blev det en man av den anledningen att man inte hittade en kvinna som var lika bra."

Så nu ska min uppsats bli "man fri" sen så ska jag tydliggöra mina citat med vad artikeln som den är tagen ifrån diskuterar för att man ska få en helhet. Sen är det en liten sammanfattning om forskningsläget i Sverige som ska in sen är uppsatsen klar klar klar.


Kommentarer
Postat av: gabi

jobba på emma! man ska inte ha för mkt av man för då kan man bli lite förvirrad :P

2011-02-12 @ 20:00:50
URL: http://beatlesmaniac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0