Det här med vinter och snö

Jag har uttryckt hur mycket jag inte tycker om det tidigare. Sanningen är nog snarare att jag inte gillar det när det är storm och snön vräker ner och man måste ut i skiten. Dessutom allt som kommer med det att bussar är sena eller att tågen inte går. Jag ni förstår nog vad jag menar, massa snö och man måste ta sig någonstanns är ingen höjdare! Sen är det inte alls kul när all snö ska bort för då är det allting slaskigt och blött så man borde införskaffa gummistövlar men nej tack.

Men som det är idag är vintern helt underbar. Solen skiner, det är blå himmel OCH det än ca 10 minusgrader. Då är det perfekt. Det är nästan så att jag nu skulle vilja ut i skogen och vandra faktiskt men det finns inte mycket till mysig skog här tycker jag. En av anledningarna jag tycker det är tråkigt att mormor sålde sitt hus, där var det bara att traska ut i skogen som man kände till väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0