Asså Melodifestivalen?!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om årets Melodifestival. Det är nästan pinsamt. Låtarna är väl över lag ganska dåliga faktiskt. Det är som att det saknas passion eller något? Många av namnen känns det som att de gått vidare endast för att de har stora välkända namn. Jag förstår ingenting om jag ska vara helt ärlig. Och upplägget?! Jag tål fortfarande inte Marie i rutan det är faktiskt 1,5 timmes pina. Bästa låtarna i hela skiten hittills är iaf Swingfly och så the Playtones från igår. Det är vad jag kallar glada låtar!

Så vad gör vi med melodifestivalen. Är 4 deltävligar plus andra chansen så jävla bra egentligen? Känns ju som att det var bättre kvalitet på låtarna när vi hade en final på 10 bidrag bara. Mena sen vi införde det systemet vi har nu så har det inte gått speciellt bra tycker jag!


Måste tillägga att det är synd att Dead by April sålde sig till SVT och melodifestivalen. De är sååå mycket bättre än det. Även om jag måste säga att deras version med Lena PH och hennes dansa i neon var bättre än orginalet!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med,om det ska vara denna dåliga kvalite på låtar där det mest handlar om att artisterna vill synas än att vinna så kan vi lägga ner skiten..eller börja med en final bara istället. För dem senaste åren har det ju INTE gått så bra. Sverige producerar så mkt bra låtar varje år men det känns som att det som blir över som ingen vill ha det får melodifestivalen:-p

2011-02-20 @ 13:17:42
Postat av: Emilia

Kan inte annat än att hålla med, låtarna suger(mer än vanligt) och Marie är verkligen en plåga kan knappt kolla när hon är med i rutan.

2011-02-20 @ 17:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0