Arbetsförmedlingen alltså

Håller på och eventuellt fixar ett jobb på egen hand. Eftersom det inte är ett rent HR-jobb vill jag inte använda en praktikperiod på det och jobba häcken av för "ingeting" dvs 136 kr/dag. Därför var möjligheten ett nystartsjobb dvs att arbetsplatsen betalar mig lön men via arbetsförmedlingen så får de 75% tillbaka. Just nu är det inget fel på min arbetsmoral eller viljan att arbeta, jag vill bara få något av det i slutändan. Men nej då ska arbetsförmedlingen krångla och hålla på. Vill de ha ut oss i jobb eller? Kan ju fundera.

På morgonen blev det iallafall träning först, sen grötfrukost och nu är väl tanken att jag ska kolla efter lite jobb. Inte för att jag tror att det finns många men kan jag hitta ett eller två så får det väl duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0