Kaffe eller inte kaffe

De som känner mig vet att jag är långt ifrån en kaffedrickare. Det luktar gott men kan inte med smaken. Jag tycker alltid att det är jobbigt på intervju eller möten av något slag då det första de frågar när man hälsat är om man vill ha kaffe... eller te men det dricker jag inte heller direkt, nån tesort sådär men oftast inte det som erbjuds iaf haha. Är kanske bara jag som tycker det är jobbigt att svara nej tack på den allra första frågan man får? Visst det ska inte vara något problem för det men ska man börja förklara sig varför? Är det inte ganska vanligt idag att man inte dricker kaffe?

Idag kan jag iaf glatt säga att det är för varmt för kaffe hahaha. Eller nått...


Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag har läst att man alltid ska tacka ja till kaffe på en intrevju, bättre att smutta på det. Att man ber om te istället ska tydligen kunna tolkas som att man är omständig som person. Sant eller ej vet jag inte men jag tackar alltid ja för säkerhetsskull ;-)

2011-08-02 @ 15:41:35
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0