Jobbsök och ångest

Sitter här och försöker göra något åt min tillvaro. Söker massor av jobb, även sådana jag egentligen inte vill ha men får tänka att det är för erfarenheten skull, pengarnas skull och min överlevnads skull... Jippie positiva klubben ;)

Nej men skämt å sido. Känns dock inte som det hjälper då mailen ramlar in med svar som: "vi har valt att gå vidare med andra sökande" och "Tyvärr har vi valt en annan kandidat, lycka till med fortsatt arbetssökande".

Ännu roligare känns det när man blir tokdissad och sen får "söka gärna jobb hos oss i framtiden". Men tack!

Nej nej jag är inte bitter. Hade känts lite bättre om jag visste att jag hade någon form av inkomst men icke. Från nu har jag nada inkomst. Vilket leder till nästa väldigt ångestfyllda handling. Jag har ringt socialtjänsten idag och de kommer skicka papper till mig så att allt är klart till slutet av månaden. Ja vad gör man. Även om jag får ett jobb nu så börjar det säkerligen 1 Sept å då behöver jag försörjningsstöd innan första lönen.

That´s life!
Ska söka lite mer jobb sen drar jag ut i solen och tänker inte röra på mig förrän jag är kräftröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0