Hemma från kryssningen

Kom hem för 2 timmar sen typ men behövde handla lite, fixa käk samt andas ut lite.

Resan var jättetrevlig! Båten var gigantisk och tror helt ärligt att jag inte varit på alla barer och ställen i den under natten. Vi åt middag A la carte och jag vet inte vad jag ska säga det var nå rom, sill och räkröra till förrätt, oxfile med rödvinsås, purjolöksgrejs samt nå potatisbulle till huvudrätt och jordgubbsmoousse med choklad och färska jordgubbar till. Visst låter det gott? Men det var det inte. Något saknades. Det godaste var potatisbullen faktiskt. Vart riktigt besviken. Det var helt enkelt något som saknades och jag gillar inte fejkade jordgubbar så moussen gick inte hem hos mig. Buffén hade nog passat bättre men det var ju en upplevelse iallafall.

Något som dock gick hem var drinkarna ombord. Känns som om man fick passa på och dricka goda drinkar när de kostade ca 50 kr styck. Så drack Strawberry Daiquiry, Mojito, Pina Colada (skit goda var de), Cosmopolitan och nån annan okänd. Blev dessutom uppraggad av gubbar på styrdansgolvet hela tiden inte kul. Min kommentar var att "Nej tack jag är en stark, självständig kvinna som inte kan bli styrd av en man" Haha men det är sant det går inte. Jag vill ju styra och bestämma! Var visserligen en kille som kanske var 30 år som inte kunde tala klarspråk att han ville bjuda upp mig då fick det vara. Mena ska jag fatta hinten när han pratar om nå håll i hatten osv osv. Helt obegripligt faktiskt haha.

Trots att denna resan var väldigt trevlig så kände jag mig lite utanför faktiskt. Mena vi var ett gäng på några 60+ och några 40+ samt jag och under 18 år. Jag kände mig lite mitt emellan faktiskt och kunde inte riktigt utnyttja partybåten känner jag.

Dessutom så har denna resa lämnat mig med skuldkänslor och lite mer ångest för framtiden. Skuldkänslor för att pappa fick betala saker till mig som vanligt. 2 drinkar, lite pengar att roa mig med samt lunch idag. Fick veta om resan så jäkla sent så kunde inte spara till den samt att jag redan lever under SOC norm denna månad och det säger en del. Känner att hade jag vetat att vi inte skulle äta buffé där dricka ingick från början hade jag nog vänligt tackat nej och sagt att jag har inte ett öre. Nu blev det ju så att pappa fick betala en del och det mår jag dåligt över även om jag är tacksam som fan. Jaja kommer bjuda honom som sjutton på mat ute när jag får jobb och mer pengar att röra mig med.

Hmm detta blev ju ett långt inlägg nu. Lägger in några bilder också ;)




Kommentarer
Postat av: Magnus

Du ska inte känna så för det jag vill o alltid finns tillhands för när jag kan...håller med om maten..Buffé vart bättre för alla men dom som betalade bestämmer ju.:) Kramiz gumman...

2011-08-09 @ 21:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0