Såhär blir det framöver

På tal om Cambridgekuren så kommer jag börja på onsdag tror jag, köra så långt jag kan och orkar förhoppningsvis tills jag når mitt mål. Jag och Nina var som sagt på infomöte igår, vägde oss och köpte produkter. Så jag är redo att börja när jag vill dilemmat är väl om jag ska börja innan jag åker hem till Uppsala eller efter?

Om jag kan diciplinera mig själv att köra 3 shakes om dagen i lite mer än 2 månader kommer jag kunna gå ner 1-3 kilo i veckan. Alltså på 8 veckor plus minst 2 upptrappningsveckor där jag väljer mig med mat igen kommer jag kunna gå ner mellan 10-28 kilo. Mitt mål är ca 15 kilo.

Varför jag gör detta?
Jag har testat allt möjligt, ändra om kost, tränat massor men det går för långsamt att gå ner jag kommer få hålla på tills jag dööör. Okej inte riktigt men jag behöver tappa vikt snabbare för att kunna motivera mig själv, för att kunna göra det lättare. Jag gör det för mig, jag måste få vara egoistisk den här gången. Jag vill vara snygg till examen i vår, jag vill kunna ge bästa sidan utåt på VUF i vår. Det är jag mot mig själv nu. Jag har tagit tag i så mycket annat och detta kan jag inte fortsätta putta framför mina fötter så nu är det dags.

Så jag ber inte om att ni ska förstå. Jag ber om erat stöd. Jag vill klara detta så det kommer inte bli något festande för mig framöver. Jag kommer kunna umgås som vanligt men det blir inga filmkvällar MED snacks för mig, inga ostkvällar MED ost, inga biobesök MED popcorn. Ja ni förstår, jag kommer fortfarande kunna umgås men det blir inget ätbart i min mage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0