Dagen efter valet

Jag kan nog fortfarande inte fatta vad som hänt. Känner mig lite tom faktiskt. Känns som att det värsta tänkbara faktiskt inträffade? Eller det kanske är för tidigt att säga men varken Rödgröna eller Alliansen är speciellt imponerade. Inte jag heller med tanke på SD människosyn, jag ville tro att de var bättre än alla ville säga men nej det är de inte. Hoppas de som röstade på SD är beredda att ta de jobb, som svenskar hittills inte velat ha, i framtiden. Jag är inte det, jag har inte pluggat 5 år för det. Jag hoppas inte heller att folk blir sjuka och utbrända av allt jobbande, de har inte mycket tid på sig att bli friska om de inte vill leva på minimun. Är det något jag kan väl så är det att kämpa för de ynka korvören man får varje månad, att aldrig ha råd att göra sånt många tar som en självklarhet. Jag kommer att klara mig, men jag vet många som kommer få kämpa, som redan kämpar och har alltid kämpat.

Ärligt talat... Jag vet att jag inte borde blogga om det nu, få lite distans till allt men det går inte. Jag måste får ur mig mina känslor NU. Rätt eller fel. Jag hatar inte folk men jag känner bara var detta nödvändigt? Sverige kommer snart vara som USA och gillar vi USA? Jag tycket Obama var något att det bästa som hände USA, och han försöker ändra det.

Vågar man för övrigt sätta på tvn överhuvudtaget idag? Läsa tidningen eller liknande? Allt jag vet är att jag är sjukt trött på politik. Jag vill inte se, höra, känna, smaka eller lukta...

Låt mig vara!

Kommentarer
Postat av: emilia

det här kommer bli väldigt intressant. Kanske ska säga bye bye till jobb, osv då allt fokus snarare kommer handla om att inte låta sverigedemokraterna få bestämma.

2010-09-20 @ 12:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0