Tur inte alla är lika

När jag var nere på stan idag var jag även inne på Clas Ohlson och köpte först en termometer eftersom min aldrig har fungerat. Sen fick jag gå tillbaka och köpa batterier för insåg att jag hade ju inga AAA-betterier hemma. Det här händer alltså när jag står i kö för att betala och en man blir tillfrågad om han vill köpa ett rosa band.

Man i kassan: Du vill inte ha ett rosa band?
Andra mannen: Nää vad ska jag med det till?
Man i kassan: Men det är ju för att samla in pengar i kampen mot bröstcancer.
Andra mannen: Jag har inga bröst (tar sina saker och går iväg)

Alltså så kan man vän inte tänka? Han borde väl tänka på sin fru eller han kanske inte hade nån? Samtidigt hur skulle det vara om alla tänkte på samma sätt? Tänk om jag skulle tänka varför ska jag hjälpa till i kampen mot prostatacancer?

Jag har iaf gett mitt stöd till Rosa bandet med att köpa några på facebook och gett bort, samt att jag idag köpte försvarets hudsalva som ger pengar till rosa bandet. Varför inte liksom? Så jag inte tycker årets rosa band är så snyggt vill jag faktiskt inte gå med ett på mig men jag har gjort min del anser jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0