Snart vågar man inte gå ut

Då menar jag inte ens till universitetet när det är mörkt, elelr halvmörkt. Imorse blev en kvinna påhoppad vid Tybble Vårdcentral, vilket är i stort sätt precis där jag bor. Jag har liksom inte gått och känt mig så orolig innan även om jag inte sprungit ute bara sådär i onödan när det blivit mörkt. Men nu är det inte roligt.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.980729-nytt-valdtaktsforsok-i-tybble-pa-morgonen

Visst ska de ha tagit mannen som är anklagad för minst 5 försöka eller fullbordade våldtäkter men finns ju fortfarande fler där ute. Det är som att alla äckel träder fram nu när det är så aktuellt i media och allt. För jag blir äcklad, vad tror ni om oss kvinnor egentligen? Förtjänar vi ingen respekt överhuvudtaget? Är vi bara nå jävla köttstycken som ni tror ni kan göra vadfan ni vill med när lusten faller på? Vi är fan personer med viljor och känslor också!

Jag är så trött på det här nu. Jag vill inte behöva gå runt och vara rädd. Jag vill inte behöva vara fånge i mitt eget hem. Jag vill definitivt inte bli paranoid, tanken "att det händer inte mig" finns inte längre. Det kan hända vem som helst i den här jävla staden och dessutom när som helst uppenbarligen. Säger bara att jag är samtidigt så förbannad att skulle någon jävel ens tänka tanken att hoppa på mig kan han räkna med att det kommer göra jävligt ont!

Nu ska jag och Emelie till Ö6B medan solen lyser!

Kommentarer
Postat av: emilia

grymt läskigt..

2010-10-14 @ 15:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0