På bibblan

Detta är alltså helgpremiär på universitetsbibblan. Har aldrig suttit och pluggar här på en helg förut så det är verkligen något nytt. Varför kan man kanske undra? Jag sitter inte på bibblan och pluggar i vanliga fall heller eftersom jag först av allt stör mig på alla brudar som går med högklackat på parkettgolvet sen så är folk knappast tysta eller försöker vara tysta så klart man sitter och tjyvlyssnar när de snackar om annat och så kan jag inte rå för att det är så jädra kul att sitta och studera människor. Är det bara jag som tycker det?

Sitter iaf och gör instuderingsfrågor till Bauman. Det går ganska lätt faktiskt eftersom jag egentligen kan det mesta bara det att jag måste dubbelkolla med litteraturen så denna författare inte tycker något helt olika. Sociologins irony kanske? Varför måste olika författare och forskare alltid ha olika betydelser för samma sak? Om inte kommer de på något helt nytt att tillägga som kanske kan ses som något liknande något annat.

Sak samma, jag gör Baumans frågor idag, kanske några på Gilje sen går jag hem och har lite lördagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0