Jävla ÖBO

Man kan ju lugnt säga att ÖBO inte är örebrostudenternas bästa vän. Är något någonsin helt okej? Svaret är nog dessvärre nej. ÖBO gör inte mycket rätt, eller mycket för att underlätta för oss studenter. Just nu är jag inne på tredje dagen utan internet hemma. Skickade in en felanmälan igår och idag har jag skickat mail till min bovärd. Händer något? Nej inte direkt, alltså ett svar eller samtal är inte så svårt för att säga att de försöker lösa problemet eller något. Nejnej ingen svar alls. Dessutom tycker ju jag att de borde sätta igång värmen i elementen nu när det faktiskt är minusgrader, redan när det blir nollgradigt faktiskt. Det blir rått och kallt inne men det verkar de inte fatta. Vi studenter ska frysa när vi sitter hemma och försöker plugga. Jag tycker inte att det är speciellt kul att sitta och skriva c-uppsats, då mina fingrar blir lilablå och iskalla. Så jag kommer införskaffa mig ett sånt där element som blåser varmluft när jag får pengar. Vill inte ÖBO sätta på värmen så får de skylla sig själva när man använder elen som ändå ingår i hyran så jag bryr mig inte. Hörde dessutom att ett annat hus har varit utan varmvatten i några dagar pga en elpatron av något slag. Vilken de måste beställa och sen byta ut. Alltså kommer de vara utan varmvatten några dagar till.

Jag tycker inte att detta är acceptabelt, jag är glad att jag snart flyttar härifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0