Cambridgekuren: dag 28

Det är helt sjukt vad tiden går fort. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle klara av detta så länge. Faktum är att det inte alls är påfrestade. Jag känner mig lite pigg som jag brukar vara eller kanske piggare eftersom jag inte kommit in i någon höstdepp. Jag känner mig inte heller begränsad, eller att jag inte orkar saker. Jag går numera en promenad om dagen på 45-60 minuter i rask takt. Nästan så att jag känner att mina promenader går lättare och läggare med att jag blir lättare. Jag kan också känna att jag bygger muskler när jag går, jag har orken att kämpa lite till.

Om 2 dagar är det invägning. Som det ser ut nu på vägen har jag tappat 8,6 kilo men då känns det som jag i stort sätt stått still de två senaste dagarna. Ja, precis som för ungefär en månad sen när jag skulle väga mig för första gången efter att jag började på kuren (det var 3e dagen) så hade jag gått upp istället för ner. Varför, min kropp är tydligen som en svamp veckan/dagarna innan jag ska ha mens. Men så sa han ju att det var för kvinnor och att man därför inte går ner lika mycket under 1 vecka i månaden för att sedan gå ner mer efter. Sen tror jag faktiskt att alla promenader bidrar till ökad muskelmassa också. Kanske ska sluta gå så mycket?

Men i vilket fall som helst så är jag inte orolig, jag vet ju vad som gäller. Är man kvinna så är man! Men efter det här är det bara 2 veckor kvar på ren kur, 2-3 veckor på upptrappning sen Hello ny livsstil. Har införskaffat träningskort som sagt, nya friskis är hur fräscht som helst så kommer bo där hehe. Har tänkt att ta mig till gymmet en sväng på onsdag förmiddag och köra lite lätt, man måste ju börja någonstanns!

Kommentarer
Postat av: Anna

okey va bra :) njaa inte så mkt

händer nurå?? :D

kram

2010-11-01 @ 23:32:37
URL: http://aooww.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0