Min första orkidée!

Fick en orkidée av min farfar och Inger när jag fyllde år. Undra om de menar att jag är tillräckligt gamla nu att ta hand om den? Måste nog påpeka att den första dagen i mina ägor var hård. Blåste ju som in i helvete i Uppsala när jag skulle hem, för att inte tala om i Enköping. Stackarn hade ju bara sin påse. Är ju inte det lättaste med blommor på buss, buss, tåg och så buss igen. Skall påpekas att han fortfarande ser levande ut.


Förresten, Lina se vad din ljusstake (?) passade bra under min blomma? haha

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag har 5 stycken och de blommar om med gigantiska blommor varje år, jag gör så som alla säger att man itne ska göra. De får stå i några cm vatten, alltid :-D

2010-05-03 @ 09:35:31
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0