Det där med brandvarnare

Vi har iaf fått bekräftat hur det låter när en av ÖBOs brandvarnare går igång. Nån gång mitt på dan började det tjuta som in i helvete i korridoren. Jag verkade vara den enda där när jag tittade ut så gick ner mot köket tänkte att det var säkert någon som brända maten eller nått men då lät det mindre. Så gick därför tillbaka upp mot mig och konstaterade att det kom från Markus eller Karins rum. Efter en liten stund in i mitt detektivarbete tittade Markus ut som ett frågetecken så ja då var det bara Karins rum kvar. Så fick ringa henne då hon var på universitetet och säga att brandvarnaren lät som in i helvete i hennes rum. Kan ju säga att det var falskalarm så det skrek om det. Inge rök ingenting när Karin kom hem och stängde av den. Tror jag fick tinitus på köpet för fyfasen vad den lät. Inte en chans att man inte skulle vakna av den.

Skönt iaf att det inte var något allvarligt i hennes rum. Egentligen blev jag inte ens rädd jag undrade mest vart det kom ifrån. Hade säkert varit lite skillnad om korridoren fyllts med rök eller nått sånt. Men är det inte lite konstigt att den började pipa av bara den helt av sig själv? Det var ju inte snart slut på batterier pip iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0