Fotbolls-VM i Sydafrika

Snart börjar det. Inte långt kvar innan första matchen drar igång. Jag är då jätte lycklig eftersom jag älskar VM, EM också men VM är bättre. Kan man säga fotboll på högsta nivå? Egentligen är väl Champions league bättre på det sättet eftersom det bara är topplag (oftast). Så gruppspelet i VM är väl inte det mest intressanta, det är när åttondel och kvarten börjar. Det är där det blir stenhårt. ÅÅH jag är så lycklig. Kommer försöka se så många matcher jag kan faktiskt. Har ett helt schema uppritat hemma. Dagens matcher är väl inte de mest efterlängtade heller. Imorron är det väl sådär men på söndag smäller det med både England och Tyskland tror jag, Tyskland spelar iaf.

Tråkigt dock att inte Sverige är med men vi spelade inte bra så vi förtjänar inte heller att vara i VM. Kommer definitivt inte hålla på Danmark iaf, det för jag bara inte.

Lagen jag kommer heja på är såklart Spanien och Holland. Spanien vinner VM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0