Det är inte snålhet

Jag har funderat över det här att jag väldigt sällan köper alkohol ute när vi festar. Jag brukar bara dricka på förfesten, spelar ingen roll hur full jag är när vi åker ner på stan, jag köper inte något i baren. Detta har fått mig att fundera är jag snål? Ser andra mig som snål?

Låt mig förklara. Väldigt ofta, jag kan gissa 3 av 4 gånger då jag handlar i baren ute blir jag dålig under kvällen eller under morgonen. Uppenbarligen är min kropp lite känslig med hur jag dricker alkohol, speciellt starksprit i någon form. Mena när man förfestar får man i sig en viss del (kanske för mkt?) och åker man ner på stan runt 23-00 så behöver man kanske inte dricka?

Efter att ha spenderat ännu en morgon på toaletten har jag insett vad jag gör mot mig själv. Är det värt det? Svaret är nog givet, så nej det är inte värt det. Alltså är det inte snålhet och jag hoppas att folk inte ser mig som det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0