Fysiskt arbete

Kan ju inte säga att stereotypa genus eller/och könsroller finns i min familj. Här är det kvinnorna som får sköta precis allt. dvs tvätta, laga mat, städa och greja med annat. Idag är det att ta isär min systers säng som står på schemat. Tror ni att det är Osama och hans bror som kommer göra det? Nej det är jag och mamma kommer hjälpa till litegrann. Jag älskar visserligen att sätta ihop IKEA möbler, vet inte om det är lika roligt att ta isär dem men jag gillar att pilla och pyssla. Där man får tänka logiskt och lösa saker utan att det är matte.

Sen måste jag till systemet och handla inför imorgon. Senare ikväll ska vi även till mormor och käka.


Kommentarer
Postat av: emilia

hellu, tänkte höra med dig om vilken dag bokningen blir?

2010-01-29 @ 15:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0