Allmänbildning?

Det finns tydligen inte i Storbritanien. Läste i tidningen idag att jordbrukarnas fackorganisation där gjort en undersökning för att se om britterna vet vart deras mat kommer ifrån. Tror det var runt 800 barn och vuxna som tillfrågades.

Det otroliga var dock att var fjärde barn trodde att bacon kom från fåret. Det är helt galet!! Hur kan man tro det? 29 % var säkra på att havre växte på träd också! Seriöst kan de ingenting? Å andra sidan trodde de att Hitler var en rockgrupp också.

De verkar inte använda ägg särskilt mycket då 17 % trodde att ägg var huvudingrediensen är bröd.

Denna okunnighet skyller de på att de brittiska barnen aldrig åker till nån bondgård. Hmm om jag inte minns fel så fanns det diverse gårdar överallt när vi var i England. Jaja man måste skylla det på något iaf. De tror också att anledningen är att barnen inte får vara med i köket och lära sig laga mat. Detta påminner mig lite roligt om min granne Andreas som blev helt förvånad när han upptäckte att ris skulle kokas i 20 min hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0