Underbart, jävla skönt

Igår kväll satt jag och kollade på OS från 20-04. Först var det lite repriser på curlingen, sen blev det Ishockey herrer Finland- Vitryssland, ishockey damer Sverige-Kanade och till sist ishockey herrar Sverige-Tyskland. Där emellan såg jag lite på svenska herrarna när de körde curling mot tyskland och vann. Men iaf så var höjdpunkten igår herrarnas hockeymatch. Och det var underbar att se, hur mycket energi, hur mycket de jobbade och hittade varandra på isen redan första matchen. Jag var lite orolig att Sverige skulle börja dåligt som alla andra år men ned det var lysande och Tyskland bjöd faktiskt upp till dans. Det var roligt att se och det var tempo och egergi hela matchen igenom från båda lagen. Kanske inte blev massa mål men chanserna fanns där men kemin i laget stämmer så det kommer. Jag är riktigt positivt överraskad faktiskt. T.o.m. min granne Janne fick erkänna att Sverige matchen var bättre än Finlands. Han satt för övrigt mest och klagade på finnarna och hur han kunde träna dem bättre men det var kul.

Ser fram emot Sverige-Finland på fredag natt. Det kan blir riktigt bra! Krig mellan mig och Janne? Nja han är ganska fair även fast vi inte hejar på samma lag haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0