Något jag lärt mig

Är det något jag lärt mig efter en pain-in-the-ass b-uppsats och dessa veckor med en pain-in-the-ass c-uppsats är att hur bra man än tycker att man skrivit kan man dagen efter ändå gå in och skriva om lite, ändra om meningar eller ord, lägga till och ta bort. Det finns inget nej jag är helt klar med det man skrivit i en uppsats. Det kan alltid göras om och erm göras bättre. Allt kan alltid göras bättre, det finns inget som är perfekt för alla. Men nog försöker vi nå perfekt när vi gör något? Vad är annars poängen? Hur kul är det att göra något halvdant?

Iaf så är det nu lite mat i min mage. Jag ska snart tvätta, man kan ju tycka att man inte får så mycket tvätt av att bo in en uppsatsbubbla men det får man. Om inte annat är mitt rum ganska åtsidosatt just nu. Börjar krypa fram dammråttor under sängen så antar jag får ta tag i det senare också. Uppsatsbubblan var det ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0