Har jag beställt väckning?

Det är nästan så man kan tro att jag beställt väckning imorse. Vid 09 ringer Markus (trodde det var mamma men upptäckte att det inte var det när jag svarade) skitglad och undrar vad jag gör. Ermm sover, Markus fortfarande lika säger att nu är det väl dags att gå upp då. Jo det var väl det men så underbart skönt att ligga kvar i sängen. I vilket fall så hade han låst sig ute men snäll som jag är så ska jag öppna till honom senare.

Strax efter får jag sms av Nina. I stort sätt samma uppochhoppa men med detaljen att tentaresultatet kommit. Ville verkligen inte ur sängen än men upp kom jag efter ett tag iallafall. Tentaresultatet orkar jag inte ens diskutera, jag förstår faktiskt ingenting. Tentan var inte lätt, den var inte heller svår, den var klurig men jag kände ändå att jag fått till det å suttit flera timmar med den. Tydligen inte tillräckligt bra.

Jag förstår inte varför jag alltid ska bli slagen till spillror ner på jorden igen när allt för en gångsskull flyter på? Varför, varför, varför? Kanske är så att jag egentligen inte ska göra det här, att det görs svårt för mig för att jag egentligen borde jobba på ica och föda barn ect? Nöja mig med att ta samma väg som resten av släkten? Jag blir så uppgiven ibland alltså. Känner tomhet just nu, jag har egentligen inte tid. Samtidigt som jag önskar att jag kollat tentaresultatet ikväll eller något så hade det knappast blivit bättre, hade jag ens kunnat hålla mig?

Nej nu skärper vi oss. Jag har klarat det förr jag kan göra det igen. Känns som jag konstant arbetar i uppförsbacke men det är väl så det är, jag tänker inte ens skriva ibland för det vore en lögn. ALLTID är det något och ALDRIG inget. Så nu blir det mer jobb med tentan, något som jag vet kommer gå vägen om jag inte slappar nu, det sa min handledare. Hon har mer tro på mig än vad jag själv har, kanske är det som är problemet?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Aa det håller jag med om,hon är mycket bättre när hon sjunger på svenska! Hon borde satsa på det och göra en skiva på svenska:-)

2010-12-08 @ 20:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0