Borde skriva mer för hand

Har insett att jag aldrig, då menar jag ALDRIG skriver för hand längre. Okej det blir väl ett fåtal ord lite hit och dit men inte mer. Men nu inför vår monstertenta så har jag skrivit en hel del för hand och det har gett mig lite att fundera över. Till att börja med har jag fått "skavsår" på höger armbåge (ja man rör den faktiskt mer när man skriver för hand), sen har jag fått början på köttsår i tummen pga att långfingernageln skaver in där när jag skriver och så har jag fått tryckskador på ringfingret efter att ha hållit pennan. Men andra ord måste jag hålla i pennan som in i helvete! Så sammanfattningsvid jag är inte van att skriva för hand. Men måste ju säga att det är tur att jag upptäckt detta nu iaf, tänk om det varit under tentan och jag fått alla möjliga smärtor och krämpor. Nu kan jag iaf linda mina fingrar med läkartejp, klippa naglar och smörja in armbågen ordentligt innan haha.

Något annat som jag tänkt på under mitt skrivande är det att jag skriver olika och håller pennan på olika sätt när jag skriver med bläck och blyerts. Är inte det lite skumt så säg. Det resulterar av någon anledning i att bläckskrift ser ut som en 4-åring skrivit och man måste nästan kunna runskrift för att kunna uttyda vad som står medan skriften med blyerts blir hur snygg som helst. Skumt det där och ja man kan undra om jag har för mycket fritid och svaret är NEJ, jag har för lite fritid just nu!


Kommentarer
Postat av: gabi

skriva för hand är underskattat, det äger ut allt annat!



och bra shoppat, jag är själv lite stolt över dig. :) själv har jag lyckats behålla min sparbyxor på än så länge.



kram!



och lycka till på monstertentan!!! :)

2010-04-24 @ 21:10:49
URL: http://beatlesmaniac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0