Är det bara jag...

... som tycker det vore coolt och se om det började regna aska i Sverige snart? Då menar jag såklart Örebro. Att vulkanen på Island har utbrott och dess aska nu flyger över hela Skandinavien och Engelska öarna har väl ingen missat. Från och med ikväll stängs luftrummet i hela Sverige. Ingen vet heller hur länge det kommer hålla i sig eller hur långt askan kommer sprida sig.

Jag skulle dock tycka att det var skit coolt om det landade en hög aska utanför fönstret haha. Ja jag vet jag är lite konsigt? Men vaddå jag har alltid älskar vulkaner och om det är det närmaste jag kan komma till något från ett utbrott "so be it"!

Såhär säger dock en expert till aftonbladet:
–Sist vulkanen hade utbrott höll det på drygt ett år, från december 1821 till januari 1823. Det är väldigt svårt att avgöra, nu gör man kemiska analyser av materialet som kommer ut och det kan hjälpa till att göra gissningar kring hur länge det kan hålla på.
– Det kan sluta inom några dagar, men det är minst lika sannolikt att det håller på ett bra tag till, i månader eller år.

Jahapp så den där jävla vulkanen ska spotta ut aska ett år eller flera månader kanske? Nee nu var det inte lika kul längre jag ska ju till Cypern i Augusti!

Roligaste citatet idag är dock: "Dear Iceland we said send CASH not ASH, can't you read!"

Kommentarer
Postat av: Isabel

Haha, jag hade ingen aning om det!

2010-04-15 @ 20:04:43
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Sandra

kommer inte ihåg vad den heter men problemet för mig e att jag är mesig när jag e hos doktorn..så jag låter friskare än vad jag är för jag vill bara därifrån! Iaf dem tar inte det jag har på allvar riktigt och dem säger att det inte finns någon medicin mot just IBS så dem skulle aldrig ge mig en medicin som är mot typ magsår som jag får av mormor

2010-04-15 @ 20:19:17
Postat av: Emilia

haha citatet var bra, men förhoppningsvis har den lagt av innan augusti

2010-04-15 @ 20:21:25
URL: http://www.emiliavilen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0