Doktorander

Asså jag har suttit inne på detta tema ganska länge nu och kunde faktiskt inte hålla mig efter dagens föreläsning som hållts av ännu en doktorand. Av egna erfarenheter har jag väldigt svårt för doktorander i föreläsningssammanhang. Jag kan inte sätta fingret på det men de är verkligen urusla på att förmedla den kunskap som de besitter. För jag tror verkligen att doktorande brinner för sitt ämne, ibland kanske för mycket som gör att de tycker att vissa saker är helt självklara fast de kanske inte är det.

Varför är det så med doktorander? Han som vi hade idag är verkligen inte den första och knappast den sista heller. Är det bara så att de är lite knepiga att ha att göra med? Mena han som vi hade idag var ändå skön på något sätt och lite snurrig kanske? Men jag fattade typ ingenting av vad han sa idag.

Kanske är lite att jag levde i min lilla förkylningsbubbla under föreläsningen dvs att mitt huvud arbetade så långsamt att när han sa något tog det så lång tid att fatta vad han sa samtidigt som jag antecknade att jag missade hälften och då fattar man ju ännu mindre av sammanhanget. Tack och lov för att jag hade Nina bredvid mig!

Vad jag vill säga är kanske mer en fråga.. Vad är det med doktorander som gör det så svårt att förstå vad de vill förmedla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0