Idol 2009

Fredagsfinal 1 är i full gång. Alla artister har nu uppträtt och nu är det upp till ittarna att rösta. Jag måste hålla med om att årets startfält är det bästa någonsin. Det gäller verkligen på låtval och framförande nu. Eller att skaffa sig en stor skara fans. Som alla andra har också jag mina favoriter.

Erik är den första. Gick i min parallell klass på högstadiet, så jag vet vem han är. Han har en underbar röst men han kan inte bara förlita sig på den. Hans pojkaktiga look kommer nog hjälpa honom långt. Gillade faktiskt dagens framträdande och jag hoppas på att han går vidare.

Calle är den andra. Det är nog inget nytt att han varit min favorit redan sedan audition. Det är något charmigt över honom som jag inte kan sätta fingret på man blir bara ååååååååh när han dyker upp i rutan. Jag tycker att han gjorde bra ifrån sig idag även fast han tappade texten två gånger och såg ut som han hade druckit innan klev upp på scen.

Mariette är den tredje. Det är något otroligt skönt med den bruden. Hon är så stabil och har en klar egen stil. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som är så bra heller men magkänslan är det jag går på. Dagens framträdande var lika bra som alltid men som de säger lite safe. Ska bli intressant att se vad hon kan göra.

Sist men inte minst har vi Tove. Det är en tuff brud i litet format måste jag säga. En helt egen stil. Man kan tro att hon inte gjort något annat hela sitt liv. Roliga med henne är att hon är så söt när hon inte står på scen och sen så exploderar hon när hon står där. Hennes framträdande idag var inget undantag. Tror hon står säker.


De jag fortfarande har väldigt svårt för är Eddie och Karolina.. Sorry men jag får inget grepp på dem alls. Lite halft sådär har vi Reza, Rahbi och Nicklas också..

Såhär röstar de på aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: Sandra

tittarna verkade hålla med om Eddie och Karolina;-)

2009-10-10 @ 09:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0