Detta gör mig glad...

... när folk visar tacksamhet i trafiken. Man måste ju hjälpas åt ibland.


Det hände nämligen idag på vägen mellan Enköping och Uppsala. Det är bara en vanlig 90-landsväg. Med andra ord så är det lite jobbigt att köra om bilar på den vägen ibland när det är mycket mötande bilar. Därför tycker jag att man ska hjälpa till så gott man kan. Allså köra ut i väggrenen där man kan.

Jag gjorde det idag till en bil som verkade ha väldigt bråttom och han tackade mig genast med att blinka. Det gjorde mgi faktiskt glad. Det gör ju att man vill underlätta för andra flera gånger. Jag tackar för övrigt alltid. Kanske bara är jag som blir glad över sånt?

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag blir också glad när folk visar lite medmänsklighet i trafiken, jag gör det jämnt så det är jul att få tillbaka ibland.

Fast här är det jag som ligger bakom och tackar bilar som går ut och flyttar på sig ;-)

2009-10-10 @ 14:54:59
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: magnus

O tacka o hjälpa till i trafiken kostar såå lite men ger så mycket mer tebaks..fortsätt med det..själv kör jag last bil o vet hur de är, o går åt sidan då jag kan för jag kör ju inte mer än 80 o då vill ju många om,men får man inge tack från några då surar man ibland o stannar ute fast det är fritt..sen går vissa åt sidan då man legat bakom länge o påbörjar omkörning då de blir fritt.:( fel signaler då ju....

2009-10-11 @ 00:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0