Bra och gott te

Som många vet är jag ingen stor tedrickare precis. Det av anledningen att jag inte tycker det finns några goda smaker. Jag tycker de flesta är tråkiga och smakar lite. Frukt te hatar jag mest, helt onödigt. Det kanske luktar gott men det smakar ju nada. Är det meningen att man ska ha sju kilo socker i för att få smak?

Skämt och sido men nu har jag faktiskt hittat ett te som jag gillar jätte mycket. Fick det av min käre granne Anna för ett tag sen och nu är det slut =(. Det heter i alla fall Yogi tea. Det är ett organiskt och ekologikst odlat te som finns i flera olika smaker. Det är dessutom helt koffeinfritt och varje te har olika egenskaper som tex lugnande, uppiggande, detox och annat. Med andra ord ett väldigt bra te. Det betyder dessvärre också att det är lite dyrare (36 kr för 15 st påsar) men helt värt det.

Beställde faktiskt fem förpackningar idag med fyra olika sorter, köpte två förpackningar av mitt favo kanelte, för 200 kr med frakt.
Dessa smaker köpte jag: Classic cinnamon spice, Licorice, Choco och Himalaya.


Jag köpte dessa här: Topformula.com
Här kan man bättre klicka och läsa om varje tesort: Sencha.se

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har kört på lakritsteet sedan jag var typ 13 då jag köpte det i en afrikansk affär i Eskilstuna. Tror du smakade det här hos mig förut någon gång. Så sjukt gott =D

2009-10-25 @ 10:56:11
URL: http://finanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0