Vad ska man tro?

Läste nyss denna artikel om Svininfluensan på aftonbladet.se. Det står kort och gott att 700 personer dött i svininfluensan på kort tid och att det nu kommer till norra halvklotet. Jag står mig fortfarande lite frågande angående omständigheterna till dessa personers bortgång. Är dessa personer riskgrupper eller var de redan sjuka. Det är väl inget nytt att vissa saker mörkas för att få det att låta värre. Lite som manipulation även fast man inte säger rakt ut vi bestämmer att ni ska göra såhär. Därför försöker man skrämma folk istället.

Något annat som också beskrivs är att viruset kanske muterar/muterat sig. Då hjälper inte vaccineringen för fem öre. Då känns det inte alls aktuellt. Varför vaccinera sig mot något, om man ändå blir sjuk av vaccinet, när det inte hjälper mot det rådande hotet?

Jag vet flera som vaccinerat sig som blivit jätte sjuka med feber och magsjuka. Folk har blivit riktigt dåliga av att vaccinera sig. En kompis lilla syster fick uppmaningen om att inte vara själv de kommande dygnen efter vaccinationen. Mena vad ger det för trygghet? Tänk då på mig som inte har någon familj här som kan ta hand om mig. Alla bor liksom över 18 mil härifrån.

Vad jag vill säga så växer mitt motstånd mot vaccinet varje dag. Men klart man blir orolig när det hela tiden kommer rubriker om att folk dött. Samtidigt vet man inte orsaken. Det har ryktats om att folk dött av själva vaccineringen. Det känns inte så väldigt tryggt måste jag säga.

Vem ska man tro på? Ska man vaccinera sig bara för att man borde? Ska man göra det för att folk argumenterar mot en och ser en som en sämre människa om man väljer att inte? Om man är rädd, vad ska man välja? Vad är rätt och vad är fel? Finns det rätt och fel? Är valet verkligen ens eget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0