Nu är det bestämt!

På onsdag ska jag vaccinera mig mot Svininfluensan. Jag har övervägt länge att inte göra det men nu ska jag faktiskt göra det iaf. Det vill säga om jag får. Det är egentligen riskgrupperna fortfarande här i Örebro. Det verkar gå sjukt långsamt. Enligt rapport för nån månad sen skulle allmänheten få vaccinera sig från och med den 10e men är nu flyttat till 16e. Jag har inte tid att vaccinera mig den 16e om jag eventuellt blir sjuk. Känner mig dock hoppfull att inte bli sjuk eftersom Ann inte blev det efter att ha vaccinerat sig i torsdags.

Så får jag så blir det på onsdag. Jag och Nina, två studenter med ENORM sprutskräck. Det kommer bli grejer det. Usch får ont i magen och hjärtklappning bara jag tänker på det. Kommer ju ihop den exakta känslan från stelkrampen i grundskolan. Den var inte mysig och jag har hört att denna är likartad i känslan. Men bara att peppa och gå dit som en snäll flicka. Efteråt brukar det inte vara så illa men det är just att ta sig dit och göra det som är värst. Varje gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0