Varför tar allt sån tid?

Har precis pratat med en tjej på soc i Uppsala. Och jaa jag hade ju hellre redan haft ett jobb är att hålla på springa där. Det är ju nästan så man blivit omyndigförklarad igen, typ massa skuldigheter noll rättigheter.

Detta måste jag bla. göra:
- Söka jobb från Sthlm till Gävle typ
- Skriva in mig hos arbetsförmedligen
- Kunna visa på papper att jag sökt 3 A4 sidor med jobb (hört talas om finanskrisen?)
- Gå på jobbcenter 2 gånger i veckan
- Fixa nån form av folkbokföring i Uppsala igen

Det är just där jag sitter nu. I telefonkö på skatteverket för att kolla hur jag ska göra med folkbokföringen. För jag ska ju inte flytta och det är ju bara ca 2 månader under sommaren.

plats 26 i kö nu wohoo.. vae 48 när jag började...


Kommentarer
Postat av: Isabel

Kan du inte söka i Örebro istället? För du är väl skriven där nu?

2009-05-29 @ 11:32:23
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0