Jahapp hur gör man nu då??

Precis fått svar från multitech data i Örebro och de säger att startfilen för windows kan ha krashat. Det kan tydligen hända vid felaktig avstängning. De kan också hjälpa mig att lösa detta utan att jag förlorar något på den. Dock vill de ha 700 kr för den tjänsten.

Jag har också en annan kompis som varit med om samma sak på sin laptop 2 gånger. Då stod den ena gången över 1 timme och startade om tills den till slut gick igång. Andra gången använden windows cd för att typ uppdatera och inga filer gick förlorade.
Om jag inte minns fel försökt jag mig på samma sak på min laptop, dock med syftet att nolla den helt eftersom den var full men alla grejer fanns kvar så jag testade igen och det var då jag lyckades få windows på båda diskarna som emellanåt jobbar emot varandra.

Så vad gör jag nu då?
1. Väntar 2 veckor och tar den till Alina i Uppsala där det kanske går på garanti att fixa och i värsta fall kostar 400 kr för en felsökning. ev. mer för att fixa eventuellt problem?
2. Går till multitech data när jag kommer till Örebro och låter dem lösa problemet dock för priset av 700 kr.
eller
3. Kör in windows skivan och hoppas på att alla mina grejer inte raderas?

Är väl lite typiskt datafirmor också att inte ge ut tips på hur man kan göra hemifrån för att de vill tjäna pengar?!

Jag säger bara det att jag ska köpa en större extern hårddisk om det så ska vara på avbetalning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0