Bevis på att våra svenska system inte håller

Som jag skrev nedan så har jag tid hos soc i Uppsala och att jag måste folkbokföra mig i Uppsala över sommaren för det.

Ringde också till skatteverket och frågade om detta. Där säger de att ska man vistas någonstanns mer än 6 månader bör man ändra sin folkbokföring, de såg helst inte att man gjorde det om det var kortare tid.

Men enligt soc måste jag ju det. Och han som jag talade med sa också att det är kommunerna och skit som alltid ska krångla. Men att om jag nu måste får jag väl göra det.

På soc visste inte hellre tjejen om man kunde skriva sig som CO hos någon utan man måste vara folkbokförd där. Funka inte att jag sa att det bara var för sommaren heller.

Men jag vill ju och behöver pengarna så jag får väl vara tyst och göra som de säger även fast de 2 parterna inte håller med varande i frågan. Alltså svenska systemet är inte alltid så jävla bra som folk säger!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Man undrar många gånger!

Skitdrygt ju! Hoppas det löser sig till slut!

2009-05-29 @ 13:26:57
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0