Regn, regn och mer regn

Allvarligt!! Jag börjar blir riktigt trött på detta väder nu. Fick gå ut flera gången igår och det var inte roligt alls.

Det är sommar! Vart är solen??
Första man hör när man vaknar är att det återigen regnar och ser it ut som att det kommer spricka upp under dagen precis. Första veckan på sommarlovet brukar alltid vara fin, sista veckan innan lika så för då brukar man få tentaplugga i värsta värmeböljan men inte iår. Iår ska det regna så man blir deppad varenda dag. Kul, jätte kul verkligen!

Allt regn fick mig för visso att börja nynna på en sång som jag tror vi sjöng i högstadiet (grundskolan iaf) och den verkar sitta kvar än så varför inte föreviga detta i min blogg?

Vattenkanon
Vattenmoln som faller ner som regn och snö
som smälter ner och rinner
i snabba bäckar som porlar,
glider fram i älv och flod,
vilar i en blank sjö
eller gungar ut i havet,
solen värmer hav och sjöar,
fukten stiger upp mot himlen och bildar://


Så går den om och om igen tills man tröttnar. Inte svår att lära sig direkt, inte konstigt att den fastnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0