Matlagning

Idag har jag inte gjort mycket alls. Sov till 12 så min faster ringde och väckte mig med en trevlig överraskning. Hon hade fått tillbaka så mycket på skatten att hon satt in 1000 kr på mitt konto. Inte illa. Vad säger man? Tackar tackar!

Sen har jag bara degat i stort sätt. Börjat läsa Harry Potter och dödsrelikerna medan mamma och osama städade och dammade i hela lägenheten. Hade hjälpt till om jag kunde stå på benen men nej. Min fot blev värre igår när jag bokstavligen drack alkohol för att den inte skulle göra ont och dansade från halv 12 till 2 på natten. Aja ibland får man lida i efterhand för att ha roligt. Och jag hade skit kul.

Mia har iaf lindat min fot nu och det känns lite bättre.

Är för övrigt fylle chaffis till min far ikväll när han är på fest hos Herr Larsson (pappas chef) mitt ute i ingenstanns men jag klagar inte. Har iaf bilen och det är tur att det är automat i den med min fot.

Kvällen har jag spenderat med att göra mig en broccolipaj efter följande recept: Recept!!
Enda skillnaden är att jag använde vitlök istället för purjo och det blev jätte gott iaf. Hade ingen fransk senap heller men det gick bra. Kunde visserligen ha kryddat med men det är alltid svårt att veta. Var också gott att ha lite limeaioli till pajen som blev kvar efter jag och mormor åt räkor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0