Dagens goda gärning

Det anser jag iaf.

Det är såhär att det hur länge som helst bott en blind kille tvärs över min gatan. Den stackarn har blivit påbackad av taxibilar och annat flera gånger stackarn. Men det är inte poängen här.

Poängen är att de senaste veckorna har de grävt och gjort om på andra sidan gatan men gångarna utanför portar, parkeringsplatser och sophantering. (Det är inte uppsalahem som har hand om de 3 husen så de har råd att göra om grrr.)
Iaf så har den blinda killen uppenbarliga problem att oriendera sig runt det nya just nu innan han lärt sig. Tror allt är näst intill klart nu. Så när jag såg honom virra runt, fram och tillbaka, upp på gräset och tillbaka på parkeringen längst ner gick jag fram och frågade om han ville ha hjälp.
Stackarn skulle till busshållplatsen lite längre bort men kommit fel så han bad mig hjälpa honom till vägen så kunde han gå därifrån. Så jag gjorde det och han tackade så mycket.

Kändes bra faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0