Nervöst värre

Imorse tog jag mig en sväng till ICA Maxi i Stenhagen eftersom det verkar vara det enda stället som har mitt hårserumgrejs. Asså jag hatar när saker som funkar slutar säljas/produceras. Så eftersom Osama skulle jobba var det bara att kliva upp kl 09 och fara iväg. På vägen dit såg jag att det stod ca 4 polisbilar på andra sidan vägen och verkligen vinkade in alla bilar som körde förbi. Blev nervös bara då och hoppades på att de skulle hitta på något bättre i tid tills jag skulle åka hem igen.

Sprang inte på ICA och sedan systemet eftersom det också finns där ute. (På andra sidan stan om där jag bor om någon undrar). När jag kommer ut från systemet ser jag att det är massa poliser som går runt på parkeringen och ber folk blåsa. Hoppar därför fort in i bilen och gasar iväg haha.

Men turen höll dock inte is sig. Poliserna stod kvar när jag skulle tillbaka så jag blev invinkad och fick blåsa jag med som alla andra. Men satan vad jag var nervös även fast jag visste att jag inte druckit en droppe. Är det inte lite komiskt? Var första gången också så är väl något speciellt över det.

Tycker dock att det är bra att de kör kontroller såhär. Finns ju flera personer som har druckit på kvällen innan och sätter sig i bilen ganska tidigt på morgonen efter. Verkar som de blivit väldigt hårda i uppsala och har kontroller lite överallt.

Nu måste jag sminka mig och klä mig. Släktfest ikväll ute i Järlåsa och farbror L-E kommer och hämtar míg om en timme. Ni vet vi kvinnor behöver lite tid på oss! haha

Kommentarer
Postat av: Anonym

De har stenhårda kontroller i hela landet nu. jag blir stoppad typ jämt för blåsning på brillingebacken nuförtiden

2009-12-12 @ 20:17:01
Postat av: Lotta

Så du fick blåsa, en erfarenhet rikare! Jag var nervös länge för att få visa legg på bolaget. När jag slutade vara det så slutade de kolla också, det måste ju hänga ihop ;) det var iallafall när jag var över 30... Kram

2009-12-12 @ 23:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0