Varför?

Varför är en DVD-spelare billigare att köpa än en video?

Jag har funderat på det ett tag efter att min video gick sönder för ett år sedan. Först ville jag ha en ny men tänkte jag klarar mig utan den nu när jag har en inspelningsbar DVD-spelare. Senare insåg jag också att jag inte har några VHS-filmer kvar. Jag använde den mest för att spela in och för att se på tv. Det av anledningen till att bilden var så dålig när jag såg på vanliga tv kanalerna så jag tittade genom videon för där var bilden störningsfri.

Nu satt jag och kollade i en katalog och såg att en DVD-spelare kostade 399 kr medan en Video kostade 799 kr.

Egentligen är det kanske inte så konstigt. Hur många VHS-filmer säljs jämförelsevis med DVD och nu också Blue-ray. Det kan inte vara många. Det är som kasett bandspelarna, även fast man köper en stereo så har många ingen kasett spelare. Samma är nog med Videon, den kommer nog försvinna helt snart. Kanske är det också därför som den är billigare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0