Nu har jag bestämt mig

Efter mycket om och men har jag nu faktiskt bestämt mig för vilken datorn jag vill ha. Många som känner mig vet att jag inte är någon som kör med impulsköp ohc så ångrar jag mig sen. Nej här måste man kolla runt på olika modeller, hittar man en man gillar måste det kollas vilken sida eller affär som är bäst att handla ifrån. Och eftersom det också är en liten dator på bara 10 tum så har jag även kollat upp vad en optisk enhet dvs cd/dvd läsare kostar. Kan ju säga att det har gått ner en hel del i pris sen jag ville ha en liten förra året.

Datorn jag vill ha heter iaf Acer Aspire One D250 i Rubin röd.
 

Teknisk fakta:
- 10,1-tums skärm
- Intel® AtomTM-processor N270 (1,66 GHz)
- 1GB arbetsminne (max 2)
- 160GB Hårddisk
- Minneskortläsare
- Bluetooth
- 6-cells batteri med ca 6 timmars drifttid
- Windows XP Home
- Inbyggd digital mikrofon
- Integrerad webkamera

Kan lugnt säga att den har vad jag behöver. Kommer troligtvis sätta in ett extra minne ganska omgående då det oftast gör stor skillnad. Så nu är det bara att leta upp bästsa mobila bredbandet. Står mellan tre och tele2 just nu. Tre har fått bäst i test många gånger förut men tele2 har fått bäst på senaste tester. Har dock bara egna erfarenheter med Ninas tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0