Gröna Lund 2009

Äntligen kommer en rapport om gårdagen. Har inte orkar tagit tag i det förens nu. Bättre sent än aldrig heter det väl?

Iaf så var jag, Emilia, pappa och Mia till Grönan igår. Jag tyckte att det var jätte kul att komma iväg och göra något även fast man var helt slut efter. Men kan ändå inte hjälpa att tänka att det nog ändå var bättre förr när man var yngre. Vet inte om man var mer lättroad då eller hur det är. Mena nu blir man ju nästan på dåligt humör när det är sån jävla kö till allt man vill göra. Det var ändå kul men jag kan inte hjälpa att det känns som att något saknas.

Märkte att de hade tagit bort massa karuseller också som Vikinga gungan tex. men antar att de måste ta bort vissa för att få dit nya åk. Om man ser till fakta så har de ju lyckats knöla in massa saker på liten yta. Något som jag också reagerade på var att karusellerna verkade gå sönder en hel del igår. När jag och Emilia skulle åka Vilda musen fick den nå tekniskt fel när vi var halvvägs igenom kön, var bara att vänta alltså. Sen när vi skulle åka Pop-expressen var den också trasig så vi fick komma tillbaka senare och åka den. För att inte tala om huvudattraktionen som alla ville åka som var trasig i stort sätt hela dagen, Insane talar jag om, lite besviken för ville verkligen åka den.

Jag och Emilia träffade också på en tele2 försäljade som påstod att han var 18 men han såg inte så ung ut. Aja skit samma. Men kan ju säga att han gav sig på fel folk för att försöka sälja saker. Vi hamnade i en hetsig diskussion angående vilken operatör som hade bäst teckning och han ville påstå att tele2 och telia har de eftersom de delar på 18000 master medan telenor och 3 bara har 9000 var. Skiter väl jag i vet väl bara av vad jag märker av. Så han gav upp till slut haha.

Lite bilder från gårdagen:
   
1. Åker man till Huvudstaden måste man ju leka turist, Peace! haha 2. Jag och Emilia i Rock-Jet 3. Köpte mig ett helrör haha 4. Vann ett får, skit söt!

   
1. Jag och Emilia roade oss i skrattkammaren, 2. Random bild, 3. Luftballonger på väg hem, 4. Pappa vann Choklad!


Vi kom hem till Uppsala lagom till Timbuktu skulle uppträda på Vaksala torg så vi blev stående där ett tag. Pga trötthet och enormt ömmande fötter åkte jag hem innan det var slut.
 

Så allt som allt vad det en jävligt lyckad dag måste jag säga! Tack!

Fler bilder finns här: Facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0